Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2025 yılının ilk altı ayında Türkiye'nin kruvaziyer turizminde önemli bir ivme yakaladığını duyurdu.
Bakan Uraloğlu’nun sosyal medya hesabından yaptığı paylaşıma göre:
- Ocak-Haziran 2025 döneminde kruvaziyerle gelen yolcu sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 27,5 artarak 732 bin 302’ye ulaştı.
- Gemi sayısında ise yüzde 18,1’lik bir artış kaydedildi.
- Haziran ayı özelinde ise yolcu sayısında yüzde 20,6, gemi sayısında ise yüzde 14,6 artış yaşandı.
Bakan Uraloğlu, paylaşımında bu yükselişin Türkiye’nin kruvaziyer turizminde uluslararası alanda artan cazibesini gösterdiğini belirtti ve sektörün geleceği adına olumlu sinyaller verdiğini ifade etti.





