İhracatta nisan rekoru!

MDN İstanbul
  • |

Türkiye'nin ihracatı nisan ayında yıllık yüzde 22,3 artarak 25,4 milyar dolarla tüm zamanların en yüksek nisan ayı seviyesine ulaştı.

Ticaret Bakanlığı, 2026 yılının ocak-nisan dönemine ilişkin ihracat verilerini açıkladı. Ticaret Bakanlığı'nın sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, yılın ilk dört ayında 49 ilin ihracatını artırdığı, 18 ilin ise 1 milyar doların üzerinde ihracat gerçekleştirdiği bildirildi. Açıklamada, nisan ayında Türkiye'nin ihracatının geçen yılın aynı ayına göre yüzde 22,3 artışla 25 milyar 403 milyon dolara yükseldiği belirtildi. Bu rakamın tarihin en yüksek nisan ayı ihracat verisi olduğu ifade edilirken, Aralık 2025'ten sonraki en yüksek aylık ihracat seviyesinin de kaydedildiği aktarıldı.

Nisan ayı itibarıyla yıllıklandırılmış ihracatın ise 275 milyar 844 milyon dolarla tarihi zirveye ulaştığı kaydedildi.

İlginizi çekebilir:

ABD’nin petrol hamlesi

İstanbul zirvede

İstanbul, 5 milyar 179 milyon dolarla en fazla ihracat yapan il oldu. İstanbul'u 3 milyar 512 milyon dolarla Kocaeli, 2 milyar 40 milyon dolarla İzmir izledi. Bursa 1 milyar 912 milyon dolarla dördüncü, Ankara ise 1 milyar 269 milyon dolarla beşinci sırada yer aldı.

Ticaret Bakanlığı açıklamasında, yüksek katma değerli ve rekabetçi ihracat hedefi doğrultusunda pazar ve ürün çeşitlendirmesine yönelik çalışmaların sürdüğü belirtilerek, ihracatın ülke geneline yayılmasının amaçlandığı ifade edildi.

ETİKETLER:
Bunu Paylaşın