Bolu’da, Kartalkaya Kayak Merkezi’nde 12 katlı ahşap bir otelde çıkan yangında alevler kısa sürede tüm binayı sardı. İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, yaptığı açıklamada, “Maalesef vefat edenlerin sayısı 10’a, yaralı sayısı ise 32’ye yükselmiştir. Hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, yaralılarımıza acil şifalar diliyorum” dedi. Otelden tahliye edilen tatilciler merkezde bulunan 4 otele yerleştirilirken, Bolu ve Gerede’den gelen çok sayıda itfaiye ekibi yangını söndürme çalışmalarını sürdürüyor.
Sömestir tatilinde can pazarı yaşandı
Türkiye’nin önemli kayak merkezlerinden biri olan, 2 bin 200 rakımlı Kartalkaya’da bulunan otelde saat 03.30 sıralarında yangın çıktı. 12 katlı ahşap otelin restoran bölümünde başladığı belirlenen yangında alevler hızla yayıldı. Sömestir tatili nedeniyle yüzde 80-90 doluluk oranında olduğu belirtilen ve 237 kişinin konakladığı otelde, yangın fark edilir edilmez 112 Acil Çağrı Merkezi’ne haber verildi. Otel personeli, tatilcilerin tahliyesi için zamana karşı büyük bir mücadele verdi. Can pazarının yaşandığı yangında, uykularından fırlayan tatilciler hızla oteli tahliye etmeye çalıştı.
Büyük ekip sevk edildi
İhbar üzerine Bolu ve Gerede belediyelerinden çok sayıda itfaiye ekibi ile polis, jandarma, AFAD ve sağlık ekipleri bölgeye sevk edildi. Yaklaşık 40-45 dakika içerisinde olay yerine ulaşan itfaiye ekipleri alevlere müdahale etti. Ancak otelin ahşap yapı olması nedeniyle yangın kısa sürede tüm binayı sardı.
İlk bilgilere göre 3 ölü, 21 yaralı
Bolu Valisi Abdülaziz Aydın da olay yerine gelerek çalışmaları koordine etti. İlk açıklamada, yangında 3 kişinin hayatını kaybettiği, 21 kişinin ise yaralandığı belirtildi. Hayatını kaybedenlerden 2’sinin yangın sırasında üst katlardan atladığı, 1 kişinin ise dumandan etkilenerek yaşamını yitirdiği açıklandı.
Binadan tahliye edilen tatilciler, bölgede bulunan diğer otellere yerleştirildi. İtfaiye ekiplerinin müdahalesiyle alt katlardaki yangın söndürüldü. Ancak üst katlardaki yangına müdahale devam ederken, alevlerin çevredeki ağaçlık alana sıçramaması için yoğun çaba gösteriliyor.
Vali Aydın: 6 ölü, 31 yaralı
Vali Aydın, ilerleyen saatlerde yaptığı açıklamada, yangında hayatını kaybedenlerin sayısının 6’ya yükseldiğini ve 31 kişinin yaralandığını duyurdu. Hastanede tedavi altına alınan yaralılardan 2’sinin durumunun ağır olduğunu belirten Aydın, yangının 4’üncü kattaki restoran bölümünde başladığını, üst katlara sıçradığını söyledi. Yangının çıkış nedeni, yapılacak detaylı incelemelerin ardından netleşecek.
Bakan Yerlikaya: Vefat edenlerin sayısı 10'a yükseldi
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, yangına 267 personelle müdahale edildiğini belirtti. Yerlikaya, “Maalesef vefat edenlerin sayısı 10’a, yaralıların sayısı ise 32’ye yükselmiştir. Hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, yaralılarımıza acil şifalar diliyorum” dedi.
Çarşaflarla pencerelerden sarkarak kaçmaya çalıştılar
Yangında çarşafları birbirine bağlayarak pencerelerden inmeye çalışan tatilcilerin görüntüleri, cep telefonlarıyla kaydedildi. Yaşanan panik, görüntülere yansıdı.
Sahra hastanesi kuruldu
Yangına müdahale sürerken, bölgede sahra hastanesi kuruldu. Yaralıların tedavisi, kurulan sahra hastanesinde devam ediyor.





